spot_img

Peste 50% dintre români nu consideră apa de la robinet o sursă sigură de hidratare

Mai mult de jumătate dintre români (51%) nu consideră apa de la robinet o sursă sigură de hidratare, arată un studiu realizat în patru ţări din Europa Centrală şi de Est (ECE), inclusiv România.

Conform informaţiilor colectate de compania Waterdrop, 84,9% dintre respondenţi consideră că apa de la robinet nu este o sursă sigură de hidratare, iar din acest procentaj 51% îi este atribuit României, comparativ cu Republica Cehă, care are un procentaj de doar 5,9% privind răspunsurile negative. Ca alternativă de consum, majoritatea persoanelor optează pentru apa îmbuteliată sau cea filtrată.

Studiul dezvăluie tendinţele de hidratare din patru ţări din ECE în care brandul are o prezenţă locală: România, Slovacia, Ungaria şi Cehia. Compania a analizat aspecte cheie, precum consumul apei de la robinet, frecvenţa hidratării în sezonul rece, tipul de băuturi preferate în această perioadă, factorii determinanţi pentru alegerea unui anumit tip de băutură şi alegerile personale privind recipientele folosite, cât şi felul în care acestea contribuie la menţinerea unui stil de viaţă sustenabil.

20.000.000 de sticle de plastic, returnate de români, în 3 luni

Analizând modul în care respondenţii contribuie la bunăstarea mediului înconjurător, România se situează în rândul tendinţelor europene privind eforturile de eliminare a plasticului din viaţa de zi cu zi, demonstrând astfel un angajament remarcabil faţă de sustenabilitate.

„Un exemplu notabil este faptul că peste 20.000.000 de sticle de plastic au fost returnate de români, pe durata a 3 luni de la implementarea SGR (Sistemul de Garanţie-Returnare) în România”, arată studiul citat.

Mai mult decât atât, 78% dintre românii care au luat parte la acest studiu demonstrează o tendinţă în creştere pentru a opta pentru alternative sustenabile, precum sticlele reutilizabile, în defavoarea celor de plastic. Acest procent indică nu doar o preferinţă personală, ci şi un semn al conştientizării tot mai mari în ceea ce priveşte impactului negativ pe care plasticul îl are asupra mediului înconjurător.

„Suntem determinaţi să implicăm direct cât mai mulţi consumatori în adoptarea valorilor pozitive pe care e promovăm în societate. În sezonul rece sau primăvara, oamenii tind să neglijeze aspectele vitale privind sănătatea organismului, precum hidratarea, deoarece senzaţia de sete nu este la fel de intensă comparativ cu zilele toride de vară. Totuşi, este important să acordăm o atenţie sporită hidratării pe tot parcursul anului. Totodată, înţelegerea importanţei utilizării unor recipiente sustenabile şi reciclarea contribuie la protejarea mediului înconjurător, reducând producţia de deşeuri. Astfel, prin adoptarea unor obiceiuri responsabile, fiecare individ poate contribui la crearea unui viitor mai bun pentru noi şi toţi cei din jurul nostru”, afirmă Katerina Navratilova, director general al Waterdrop CEE.

Consum: 3 şi 4 pahare de apă pe zi în timpul sezonului rece

Studiul mai dezvăluie faptul că peste 50% dintre participanţii din cele patru ţări implicate consumă în medie între 3 şi 4 pahare de apă pe zi în timpul sezonului rece. Cu toate acestea, cantitatea este considerată insuficientă în raport cu necesarul ideal de hidratare pentru un adult, necesar care variază în funcţie de înălţime şi greutate, conform recomandărilor de la medici şi specialişti în nutriţie.

Un alt aspect important este preferinţa pentru ceaiuri în detrimentul apei proaspete, fiind considerate o alternativă excelentă, în special când vorbim despre prevenirea şi combaterea răcelilor de sezon. Totuşi, este important ca ceaiurile să nu fie îndulcite cu zahăr sau alţi îndulcitori, pentru a contribui la menţinerea unui stil de viaţă echilibrat şi a nu altera proprietăţile vindecătoare ale acestora. Prin astfel de alegeri, consumatorii îşi pot asigura un aport adecvat de lichide, contribuind la menţinerea unei stări optime de bine.

Concluzia acestui studiu subliniază importanţa conştientizării şi gestionării corecte a hidratării noastre zilnice.

„Cu aproape 60% dintre consumatori care atestă că uită să se hidrateze pe parcursul zilei, este esenţial să luăm măsuri proactive pentru a ne asigura că nu neglijăm una dintre nevoile vitale ale organismului nostru. O soluţie eficientă ar putea fi instalarea unor aplicaţii pe telefoanele mobile sau setarea unor alarme regulate care să ne aducă aminte că este timpul să luăm hidratarea în serios şi să avem grijă de sănătatea şi corpul nostru. Peste 60% dintre cei care au participat la acest studiu au declarat că folosirea unor astfel de tehnologii i-ar ajuta în demersul de a dezvolta un regim optim de hidratare”, spun realizatorii cercetării.

Studiul a fost efectuat prin intermediul unui chestionar aplicat în rândul clienţilor din portofoliul Waterdrop. Acest chestionar a fost distribuit şi completat de un total de peste 2.000 de consumatori.

Prezent la nivel mondial pe 12 pieţe, 11 pieţe din Europa (Germania, Austria, UK, Franţa, Italia, Olanda, Spania, Cehia, Slovacia, Polonia, România) şi SUA, Waterdrop deserveşte peste 1 milion de clienţi la nivel global.

Studiul a fost lansat cu ocazia Zilei Mondiale a Apei, care se sărbătoreşte anual, din 1992, în data de 22 martie.

spot_img

Articole asemănătoare

Ultimele articole