Biocarburanții, obligatorii în România. Luna iunie a venit cu o schimbare majoră în benzinăriile din țara noastră. De la 1 iunie, benzina şi motorina vândute în România trebuie să conţină obligatoriu biocarburanți în proporţie de 8% pentru benzină şi 6,5% pentru motorină, potrivit unei ordonanţe a Guvernului.
Măsura se aplică pentru ca ţara noastră să îşi poată respecta, ca stat membru al Uniunii Europene, pe de o parte obligaţia de reducere a gazelor cu efect de seră dar și ținta de folosire a minimum 10% energie din surse regenerabile, pentru toate formele de transport.
Odată cu apariția biocomburanții în stațiile de carburanți din România, începând cu 1 iunie, este posibil ca oamenii să cheltuiască mai mult pe combustibil.
Acest lucru este însă inevitabil, deoarece este o parte a planului de reducere a emisiilor de CO2 inițiat de Comisia Europeană. Mai multe state membre ale Uniunii Europene folosesc deja bioetanol în stațiile publice de carburanți, iar șoferii trebuie doar să profite din plin de această situație.
Scopul este respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră
”Pentru respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, începând cu data de 1 iunie 2023, operatorii economici comercializează motorină cu un conţinut de biocarburant de minimum 6,5% în volum.
Pentru respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, începând cu data de 1 iunie 2023, operatorii economici comercializează numai benzină cu un conţinut de biocarburanții de minimum 8% în volum”, arată OUG.
Biocarburanții, obligatorii în România. Mașinile consumă mai mult?
Mașinile alimentate cu acest fel de combustibil vor consuma mai mult, deoarece autoturismele au nevoie de mai mult biocombustibil decât benzina convențională pentru a parcurge aceeași distanță.
Mai mult decât atât, există posibilitatea ca unele vehicule mai vechi să nu mai fie la fel de fiabile, deoarece mașinile cu biocombustibili sunt mai predispuse la defecțiuni. Dar acesta este prețul reducerii nivelului de CO2, cel puțin în Europa, potrivit adevarul.ro.